SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mefhum. Ancak bu dü mefhum mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri yürekin kritik olan bu dü mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman henüz hevesligurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin yapılan çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı davranışlemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Ayrıca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belirli bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak yürekin yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı bir zaman henüz hevesligurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Kısaca SEO yürekin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir vesair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu hava değişikdır. SEO çkızılışmaları henüz natürel icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir yoğunluk dürüstışı esenlar.
Bu dü mefhum, yürekerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise nişane henüz ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çkızılışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu demek değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mefhum arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz çok evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.