Logo nedir? Kelime mealı olarak soy karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak meslekletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük mealının haricinde, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan can veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı nispeten önemlidir. özge taraftan logo tasarım çkızılışmasını meydana getirecek can veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çkızılışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, meslekletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzı ile faaliyette mevcut şirketler yürekin daha çok yeğleme edilebilir. Yegâne bir sektörde hareket gösteren meslekletmelerin çoğunlukla logoları sektörü temsil eder. Lakin çabucak bir küme sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler yürekin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Sabık halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan hakikat marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çkızılışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayıcı meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, kolayca anlaşılır, sınırırlanması kolayca, muhtemel olduğunca azca sayıda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çyeksan baskı ve kısım tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya balaban beis verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine uygun olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafırabıta lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ de dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma yürekin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu selen çok önemlidir.